Detailed Information on Publication Record
2006
Tvorba a využití vizuálních ontologií v elektronické podpoře výuky
GREGAR, Tomáš and Radka POSPÍŠILOVÁBasic information
Original name
Tvorba a využití vizuálních ontologií v elektronické podpoře výuky
Name (in English)
Visual ontology creation and its usage in e-learning
Authors
GREGAR, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) and Radka POSPÍŠILOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Masarykova univerzita. Brno, DATAKON 2006, Sborník databázové konference, p. 169-178, 9 pp. 2006
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14330/06:00015468
Organization unit
Faculty of Informatics
ISBN
80-210-4102-1
Keywords in English
e-learning; knowledge; ontology; computer vision; machine learning; visual similarity
Tags
Reviewed
Změněno: 13/6/2007 11:45, RNDr. Tomáš Gregar
V originále
Elektronicky podporovaná výuka (e-learning) si dává za úkol asistovat u předávání znalostí studentům pomocí počítačových systémů. Pro tuto funkčnost je potřeba explicitní popis sémantiky předávaných dokumentů, což je základní myšlenka sémantického webu. Práce s ontologiemi se v dnešní době omezují na práci s textem. Textová data jsou ale jen jedním médiem pro předávání znalostí; dalším je obraz. Tento příspěvek se zamýšlí nad problematikou definice sémantiky obrazových dokumentů, popisuje aktuální stav v této oblasti a je v něm navržen algoritmus pro popis vnitřní struktury obrazu, práci s jeho sémantikou – a jejich následné využití hlavně v počítačově podporované výuce.
In English
Elektronicky podporovaná výuka (e-learning) si dává za úkol asisto-vat u předávání znalostí studentům pomocí počítačových systémů. Pro tuto funkčnost je potřeba explicitní popis sémantiky předávaných dokumentů, což je základní myšlenka sémantického webu. Práce s ontologiemi se v dnešní době omezují na práci s textem. Textová data jsou ale jen jedním médiem pro předávání znalostí; dalším je obraz. Tento příspěvek se zamýšlí nad problematikou definice sémantiky obrazových dokumentů, popisuje aktuální stav v této oblasti a je v něm navržen algoritmus pro popis vnitřní struktury obrazu, práci s jeho sémantikou – a jejich následné využití hlavně v počítačově podporované výuce.
Links
1ET208050401, research and development project |
|