J 2006

Význam výuky ošetřovatelství v pregraduální přípravě lékařů

POKORNÁ, Andrea

Basic information

Original name

Význam výuky ošetřovatelství v pregraduální přípravě lékařů

Name in Czech

Význam výuky ošetřovatelství v pregraduální přípravě lékařů

Name (in English)

Meaning of nursing teaching in pregradual doctors preparation

Edition

Revue ošetrovateľstva, sociálnej práce a laboratorných metodík, Bratislava, Slovenská lekárska spoločnosť, 2006, 1335-5090

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

30000 3. Medical and Health Sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Medicine

Keywords (in Czech)

Ošetřovatelství; evaluace, komunikace

Keywords in English

Nursing;teaching; evaluation; communication

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 24/6/2009 15:23, prof. PhDr. Andrea Pokorná, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek se zabývá výsledky evaluace výuky ošetřovatelství a jeho přínosu v pregraduální přípravě lékařů. Výuka ošetřovatelství tvoří nezanedbatelnou součást přípravy lékařů. Studenti jsou seznamování se základními ošetřovatelskými výkony ačinostmi v průběhu praxe, ale také v teoretických hodinách. Evaluační proces proběhl v akademických letech 2003/2004 a 204/2005 mezi 567 studenty a nyní stále pokračuje.

In English

This article is about evaluation of pregradual doctors preparation in nursing teaching. Nursing teaching is a not neglecting part of a pregradual doctors preparation. Students get information about basic nursing skills during the practical training and also in the theoretical lessons. The evaluation process was made during academic yerár 2003/2004 and 2004/2005 among 576 students and still continues. There are some results about this problems.