Detailed Information on Publication Record
2006
Význam výuky ošetřovatelství v pregraduální přípravě lékařů
POKORNÁ, AndreaBasic information
Original name
Význam výuky ošetřovatelství v pregraduální přípravě lékařů
Name in Czech
Význam výuky ošetřovatelství v pregraduální přípravě lékařů
Name (in English)
Meaning of nursing teaching in pregradual doctors preparation
Authors
Edition
Revue ošetrovateľstva, sociálnej práce a laboratorných metodík, Bratislava, Slovenská lekárska spoločnosť, 2006, 1335-5090
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
30000 3. Medical and Health Sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Medicine
Keywords (in Czech)
Ošetřovatelství; evaluace, komunikace
Keywords in English
Nursing;teaching; evaluation; communication
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 24/6/2009 15:23, prof. PhDr. Andrea Pokorná, Ph.D.
V originále
Článek se zabývá výsledky evaluace výuky ošetřovatelství a jeho přínosu v pregraduální přípravě lékařů. Výuka ošetřovatelství tvoří nezanedbatelnou součást přípravy lékařů. Studenti jsou seznamování se základními ošetřovatelskými výkony ačinostmi v průběhu praxe, ale také v teoretických hodinách. Evaluační proces proběhl v akademických letech 2003/2004 a 204/2005 mezi 567 studenty a nyní stále pokračuje.
In English
This article is about evaluation of pregradual doctors preparation in nursing teaching. Nursing teaching is a not neglecting part of a pregradual doctors preparation. Students get information about basic nursing skills during the practical training and also in the theoretical lessons. The evaluation process was made during academic yerár 2003/2004 and 2004/2005 among 576 students and still continues. There are some results about this problems.