M 2006

Die Qualität von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen! Kompetenzen - Standards - Module.

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Die Qualität von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen! Kompetenzen - Standards - Module.

Name in Czech

Kvalita vysokoškolské výuky a školního vyučování před novými výzvami! Kompetence - standardy - moduly.

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

2006

Other information

Language

English

Type of outcome

Uspořádání konference

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00017753

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

Quality; teaching;learning;competences;modules;standards

Tags

International impact
Změněno: 17/5/2007 12:51, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

V Evropě stojí před vysokoškolskými pedagogy i učiteli všeobecně vzdělávacích profesně orientovaných škol nižšího stupně nové výzvy a úkoly. V souvislosti se sjednocováním Evropy a v návaznosti na Boloňskou deklaraci to znamená, že dochází k výrazným proměná v procesu vzdělávání i výuky, a to jak na univerzitách tak i na ostatních školách. Na základě publikovaných výsledků srovnávacích studií (TIMSS, PISA I, PISA II) jsou nastoleny otázky k diskusi, co lze rozumět pod pojmy “podpora dobré/kvalitní výuky”. Během jednání na konferenci budou odborníci diskutovat o otázce kvality vzdělávacích koncepcí a vlastní výuky s ohledem na nejnovější vývoj v oblasti vzdělávací politiky. V centru pozornosti stojí nové modely kompetencí, vzdělávací standardy a modularizace vzdělávacích procesů s jejich dopady na vysokoškolské pedagogy a učitele různých typů škol, kteří se usilují o zlepšení kvality výuky a její teorie.

In Czech

V Evropě stojí před vysokoškolskými pedagogy i učiteli všeobecně vzdělávacích profesně orientovaných škol nižšího stupně nové výzvy a úkoly. V souvislosti se sjednocováním Evropy a v návaznosti na Boloňskou deklaraci to znamená, že dochází k výrazným proměná v procesu vzdělávání i výuky, a to jak na univerzitách tak i na ostatních školách. Na základě publikovaných výsledků srovnávacích studií (TIMSS, PISA I, PISA II) jsou nastoleny otázky k diskusi, co lze rozumět pod pojmy “podpora dobré/kvalitní výuky”. Během jednání na konferenci budou odborníci diskutovat o otázce kvality vzdělávacích koncepcí a vlastní výuky s ohledem na nejnovější vývoj v oblasti vzdělávací politiky. V centru pozornosti stojí nové modely kompetencí, vzdělávací standardy a modularizace vzdělávacích procesů s jejich dopady na vysokoškolské pedagogy a učitele různých typů škol, kteří se usilují o zlepšení kvality výuky a její teorie.