C 2006

Jaké strategie používají studenti učitelství při studiu odborného textu?

NAJVAROVÁ, Veronika

Basic information

Original name

Jaké strategie používají studenti učitelství při studiu odborného textu?

Name (in English)

What strategies do future teachers use when studying an academic text?

Authors

NAJVAROVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Učebnice pod lupou, p. 111-121, 10 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek č. 4, 2006

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00017764

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-7315-124-3

Keywords (in Czech)

čtení; strategie; gramotnost; akademický text

Keywords in English

reading; strategies; literacy; academic text

Tags

Reviewed
Změněno: 18/3/2010 12:03, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek seznamuje čtenáře s průzkumem, který zjišťoval strategie používané studenty při studiu odborného textu. Byl proveden mezi posluchači 1. ročníku oboru učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PdF MU v Brně a přibližuje jeho výsledky.

In English

This paper describes a research project that looked at strategies that students employ when studying a piece of academic text. It presents some of the findings of this project which studied future teachers in the first year of their studies.

Links

LC06046, research and development project
Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling