NAJVAROVÁ, Veronika. Jaké strategie používají studenti učitelství při studiu odborného textu? (What strategies do future teachers use when studying an academic text?). In MAŇÁK, Josef and Dušan KLAPKO. Učebnice pod lupou. 1st ed. Brno: Paido, 2006, p. 111-121, 10 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek č. 4. ISBN 80-7315-124-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jaké strategie používají studenti učitelství při studiu odborného textu?
Name (in English) What strategies do future teachers use when studying an academic text?
Authors NAJVAROVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Učebnice pod lupou, p. 111-121, 10 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek č. 4, 2006.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00017764
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7315-124-3
Keywords (in Czech) čtení; strategie; gramotnost; akademický text
Keywords in English reading; strategies; literacy; academic text
Tags academic text, literacy, reading, strategies
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 18/3/2010 12:03.
Abstract
Příspěvek seznamuje čtenáře s průzkumem, který zjišťoval strategie používané studenty při studiu odborného textu. Byl proveden mezi posluchači 1. ročníku oboru učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PdF MU v Brně a přibližuje jeho výsledky.
Abstract (in English)
This paper describes a research project that looked at strategies that students employ when studying a piece of academic text. It presents some of the findings of this project which studied future teachers in the first year of their studies.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 24/4/2024 15:37