KOPFOVÁ, Alena. Strategická analýza (Strategic analyses). In Vývojové tendence podniků II. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 59-90, 31 pp. ISBN 80-210-4170-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Strategická analýza
Name (in English) Strategic analyses
Authors KOPFOVÁ, Alena.
Edition 1. vyd. Brno, Vývojové tendence podniků II, p. 59-90, 31 pp. 2006.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Law
ISBN 80-210-4170-6
Keywords in English Strategic management, strategy, strategic analyses, methods of strategic analysis, SWOT analyse
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Alena Kerlinová, Ph.D., učo 41775. Changed: 10/7/2007 23:03.
Abstract
Práce obsahuje shrnutí nejznámějších a nejpoužívanějších metod strategické analýzy. Seznamuje s nejčastějším členěním těchto metod - analýzy okolního prostředí a analýzy vnitřního prostředí. Ještě před samotnou problematikou strategické analýzy jsou v článku ozřejmeny pojmy „strategické řízení“ („strategický management“) a „strategie“. Je také naznačeno, kterou fázi strategická analýza v rámci celého strategického managementu představuje.
Abstract (in English)
This article sumarizes the best-known and most widely used methods of strategic analyses. It reports about most frequent bases of division such methods on the analyses of interior or exterior background of the company. In the beginning of this article are explained notions „strategic management“ and „strategy“. It is also enrolled in wich part of the whole process of strategic manegement the strategic analyse finds out.
PrintDisplayed: 12/9/2024 18:23