Informační systém MU
NEČASOVÁ, Mirka a Libor MUSIL. PRACOVNÍ PODMÍNKY A DILEMATA POMÁHAJÍCÍCH PRACOVNÍKŮ. Sociální práce|Sociálna práca. Brno: ASVSP, 2006, roč. 2006, č. 3, s. 57 - 71, 14 s. ISSN 1213-6204.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název PRACOVNÍ PODMÍNKY A DILEMATA POMÁHAJÍCÍCH PRACOVNÍKŮ
Název anglicky WORKING CONDITIONS AND DILEMMAS OF WORKERS IN HELPING PROFESSIONS
Autoři NEČASOVÁ, Mirka (203 Česká republika) a Libor MUSIL (203 Česká republika, garant).
Vydání Sociální práce|Sociálna práca, Brno, ASVSP, 2006, 1213-6204.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/06:00016129
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky working conditions';' dilemmas';'helping professions
Štítky ' dilemmas', 'helping professions, working conditions'
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Mirka Nečasová, Ph.D., učo 17562. Změněno: 4. 7. 2008 14:45.
Anotace
Cílem tohoto příspěvku je ukázat, jak řadoví pracovníci vybrané nevládní organizace – charitní ošetřovatelské a pečovatelské služby („CHOPS“) reagují na dilemata své práce s klienty. Autoři popisují konflikty očekávání, které lidé z CHOPS při práci prožívají, kladou si otázku, zda jsou vůči některým z nich morálně lhostejní, a ukazují, jak je morální citlivost vůči konfliktům očekávání staví před dilemata. Autoři líčí, co řadoví pracovníci CHOPS prožívají, pokud se jim některé dilema nedaří zvládnout, a pomocí příkladů z praxe ilustrují, jak svá dilemata zvládají tím, že je „obcházejí“, nebo tím, že usilují o změnu pracovních podmínek, které vedou k jejich vzniku.
Anotace anglicky
The article is devoted to the question: “How frontline workers of the one selected nongovernmental organization – the charity home care service (called “CHOPS”) respond to the dilemmas of their work with clients?” The authors describe expectation conflicts experienced by people from CHOPS. They pursue the question, if the CHOPS frontline workers are in moral terms indifferent towards some of the respective expectation conflicts, and show, how these workers are confronted with dilemmas due to their moral sensitivity towards the other expectation conflicts. The authors depict what the CHOPS frontline workers do experience if they are not able to cope with some of their dilemmas. Using empirical examples, they exemplify how workers cope with their dilemmas by “avoiding them” or by removing working conditions which result in the dilemmas.
Návaznosti
GA403/03/0988, projekt VaVNázev: Funkce kultury služeb sociální práce a přístupy ke klientům
Investor: Grantová agentura ČR, Funkce kultury služeb sociální práce a přístupy ke klientům
Zobrazeno: 30. 4. 2024 22:40