D
2006
Autonomní učení a cizojazyčná výuka. Pedagogická, psychologická, společensko-politická a lingvodidaktická východiska v historizujícím pohledu.
JANÍKOVÁ, Věra
Basic information
Original name
Autonomní učení a cizojazyčná výuka. Pedagogická, psychologická, společensko-politická a lingvodidaktická východiska v historizujícím pohledu.
Name in Czech
Autonomní učení a cizojazyčná výuka. Pedagogická, psychologická, společensko-politická a lingvodidaktická východiska v historizujícím pohledu
Name (in English)
Autonomous learning and foreign language teaching. From the point of view of education science, psychology of learning, political science and methodology - historical survey.
Edition
1. vyd. Brno, Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. p. 19-39, 21 pp. 2006
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/06:00016132
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
autonomy; foreign language teaching and learning; theorie;research; psychology of learning; education
Tags
International impact, Reviewed
V originále
Příspěvek blíže vysvětluje pojem autonomní učení z hlediska osvojování cizího jazyka, prezentuje filozofická, psychologická, pedagogická a lingvodidaktická východiska v historizujícím nástinu.
In English
The article presents autonomy in foreign language acquisition, theoretical sources from the point of view of philosophy, psychology, education science and methodology as a historical survey.
Links
GA406/05/2107, research and development project | Name: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka | Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching |
|
Displayed: 13/11/2024 20:41