JANÍKOVÁ, Věra. Autonomní učení a cizojazyčná výuka. Pedagogická, psychologická, společensko-politická a lingvodidaktická východiska v historizujícím pohledu. (Autonomous learning and foreign language teaching. From the point of view of education science, psychology of learning, political science and methodology - historical survey.). In Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 19-39. ISBN 80-210-4164-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Autonomní učení a cizojazyčná výuka. Pedagogická, psychologická, společensko-politická a lingvodidaktická východiska v historizujícím pohledu.
Name in Czech Autonomní učení a cizojazyčná výuka. Pedagogická, psychologická, společensko-politická a lingvodidaktická východiska v historizujícím pohledu
Name (in English) Autonomous learning and foreign language teaching. From the point of view of education science, psychology of learning, political science and methodology - historical survey.
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. p. 19-39, 21 pp. 2006.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00016132
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-4164-1
Keywords in English autonomy; foreign language teaching and learning; theorie;research; psychology of learning; education
Tags autonomy, Education, psychology of learning, research, theorie
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 14/12/2006 09:39.
Abstract
Příspěvek blíže vysvětluje pojem autonomní učení z hlediska osvojování cizího jazyka, prezentuje filozofická, psychologická, pedagogická a lingvodidaktická východiska v historizujícím nástinu.
Abstract (in English)
The article presents autonomy in foreign language acquisition, theoretical sources from the point of view of philosophy, psychology, education science and methodology as a historical survey.
Links
GA406/05/2107, research and development projectName: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching
PrintDisplayed: 2/5/2024 17:06