D 2006

Organizační formy výuky a učivo v cizojazyčné výuce z hlediska autonomního učení. Pilotní výzkum.

JANÍKOVÁ, Věra and Kateřina VLČKOVÁ

Basic information

Original name

Organizační formy výuky a učivo v cizojazyčné výuce z hlediska autonomního učení. Pilotní výzkum.

Name in Czech

Organizační formy výuky a učivo v cizojazyčné výuce z hlediska autonomního učení. Pilotní výzkum.

Name (in English)

Forms of Classroom Management and Topics in Foreign Language Teaching from the Viewpoint of Autonomous Learning. Pilot Research.

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor) and Kateřina VLČKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Brno, Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. p. 124-148, 25 pp. 2006

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00016133

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-210-4164-1

Keywords in English

autonomy; foreign language teaching and learning; theorie;research

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 13/12/2007 07:40, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek přestavuje výzkum a jeho výsledky při zjišťování, do jaké míry jsou v české škole praktikovány v cizojazyčné výuce výukové formy, které podporují autonomní učení a při práci s jakým jazykovým učivem se nejčastěji realizují.

In English

The article presents the results of a pilot research which is concerned with the practice of various forms of classroom management in Czech schools, especially those that support autonomous learning.

Links

GA406/05/2107, research and development project
Name: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching