JANÍKOVÁ, Věra and Kateřina VLČKOVÁ. Organizační formy výuky a učivo v cizojazyčné výuce z hlediska autonomního učení. Pilotní výzkum. (Forms of Classroom Management and Topics in Foreign Language Teaching from the Viewpoint of Autonomous Learning. Pilot Research.). In JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 124-148. ISBN 80-210-4164-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Organizační formy výuky a učivo v cizojazyčné výuce z hlediska autonomního učení. Pilotní výzkum.
Name in Czech Organizační formy výuky a učivo v cizojazyčné výuce z hlediska autonomního učení. Pilotní výzkum.
Name (in English) Forms of Classroom Management and Topics in Foreign Language Teaching from the Viewpoint of Autonomous Learning. Pilot Research.
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor) and Kateřina VLČKOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. p. 124-148, 25 pp. 2006.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00016133
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-4164-1
Keywords in English autonomy; foreign language teaching and learning; theorie;research
Tags autonomy, research, theorie
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 13/12/2007 07:40.
Abstract
Příspěvek přestavuje výzkum a jeho výsledky při zjišťování, do jaké míry jsou v české škole praktikovány v cizojazyčné výuce výukové formy, které podporují autonomní učení a při práci s jakým jazykovým učivem se nejčastěji realizují.
Abstract (in English)
The article presents the results of a pilot research which is concerned with the practice of various forms of classroom management in Czech schools, especially those that support autonomous learning.
Links
GA406/05/2107, research and development projectName: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching
PrintDisplayed: 5/5/2024 20:15