D 2006

Učitel průvodcem na cestě žákova sebepoznání

HAVLÍČKOVÁ, Helena

Basic information

Original name

Učitel průvodcem na cestě žákova sebepoznání

Name in Czech

Učitel průvodcem na cestě žákova sebepoznání

Name (in English)

The Teacher as a Guide on the Pupil’s Self-Discovery Road

Authors

HAVLÍČKOVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. MU Brno, Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. p. 109 - 115, 7 pp. 2006

Publisher

MSD

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00016137

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-210-4164-1

Keywords in English

Pupil teacher intelligence types portfolio life-long education evaluation methods activities.
Změněno: 14/12/2006 16:32, PhDr. Helena Havlíčková

Abstract

V originále

Učitel by měl být schopen nabídnout žákovi pestré množství metod a aktivit, které by žákovi umožnily dosáhnout při učení co nejlepších výsledků. Učitel vede žáka při výběru materiálů i studijních strategií. Dobré výsledky pak vyžadují investici z obou stran, ze atrany učitele i žáka.

In English

The teacher should be able to offer a wide variety of methods and activities enabling the pupil to achieve the best results in learning. The teacher guides the pupil in his choice of the materials and study strategies. Good results need investment from both sides, from the teacher and the pupil, too.

Links

GA406/03/1349, research and development project
Name: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school