HAVLÍČKOVÁ, Helena. Učitel průvodcem na cestě žákova sebepoznání (The Teacher as a Guide on the Pupil’s Self-Discovery Road). In Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. 1st ed. MU Brno: MSD, 2006, p. 109 - 115. ISBN 80-210-4164-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učitel průvodcem na cestě žákova sebepoznání
Name in Czech Učitel průvodcem na cestě žákova sebepoznání
Name (in English) The Teacher as a Guide on the Pupil’s Self-Discovery Road
Authors HAVLÍČKOVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. MU Brno, Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. p. 109 - 115, 7 pp. 2006.
Publisher MSD
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00016137
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-4164-1
Keywords in English Pupil teacher intelligence types portfolio life-long education evaluation methods activities.
Changed by Changed by: PhDr. Helena Havlíčková, učo 2428. Changed: 14/12/2006 16:32.
Abstract
Učitel by měl být schopen nabídnout žákovi pestré množství metod a aktivit, které by žákovi umožnily dosáhnout při učení co nejlepších výsledků. Učitel vede žáka při výběru materiálů i studijních strategií. Dobré výsledky pak vyžadují investici z obou stran, ze atrany učitele i žáka.
Abstract (in English)
The teacher should be able to offer a wide variety of methods and activities enabling the pupil to achieve the best results in learning. The teacher guides the pupil in his choice of the materials and study strategies. Good results need investment from both sides, from the teacher and the pupil, too.
Links
GA406/03/1349, research and development projectName: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school
PrintDisplayed: 12/10/2024 04:04