D 2006

Jazykové korpusy jako podpora autonomního učení

PELOUŠKOVÁ, Hana and Tomáš KÁŇA

Basic information

Original name

Jazykové korpusy jako podpora autonomního učení

Name (in English)

Language Corpora as a Support of Autonomous Learning

Authors

PELOUŠKOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor) and Tomáš KÁŇA (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Brno, Autonomie a cizojazyčná výuka, p. 330-340, 11 pp. 2006

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00017920

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-210-4164-1

Keywords in English

autonomous learning contrastive linguistics corpus linguistics corpus parallel corpus

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 18/12/2006 13:16, PhDr. Hana Peloušková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek poukazuje na roli jazykových korpusů v procesu autonomního učení, uvádí konkrétní oblasti uplatnění korpusů ve studiu německého jazyka a prezentuje jednotlivé funkce Česko-německého paralelního korpusu.

In English

This article describes the role of language corpora in the process of autonomous learning, shows the particular spheres of their exploration in german studies and presents the functions of the Czech-German parallel corpus.

Links

MSM0021620823, plan (intention)
Name: Český národní korpus a korpusy dalších jazyků