PELOUŠKOVÁ, Hana and Tomáš KÁŇA. Jazykové korpusy jako podpora autonomního učení (Language Corpora as a Support of Autonomous Learning). In Autonomie a cizojazyčná výuka. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 330-340. ISBN 80-210-4164-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jazykové korpusy jako podpora autonomního učení
Name (in English) Language Corpora as a Support of Autonomous Learning
Authors PELOUŠKOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor) and Tomáš KÁŇA (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, Autonomie a cizojazyčná výuka, p. 330-340, 11 pp. 2006.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00017920
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-4164-1
Keywords in English autonomous learning contrastive linguistics corpus linguistics corpus parallel corpus
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Hana Peloušková, Ph.D., učo 537. Changed: 18/12/2006 13:16.
Abstract
Příspěvek poukazuje na roli jazykových korpusů v procesu autonomního učení, uvádí konkrétní oblasti uplatnění korpusů ve studiu německého jazyka a prezentuje jednotlivé funkce Česko-německého paralelního korpusu.
Abstract (in English)
This article describes the role of language corpora in the process of autonomous learning, shows the particular spheres of their exploration in german studies and presents the functions of the Czech-German parallel corpus.
Links
MSM0021620823, plan (intention)Name: Český národní korpus a korpusy dalších jazyků
PrintDisplayed: 19/9/2024 04:26