TANDLICHOVÁ, Eva. Niektoré aspekty autonómneho učenia vo výučbe cudzích jazykov. (Some Aspects of the Autonomy Learning in the Foreign Language Teaching.). In JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 40-55, 364 pp. ISBN 80-210-4164-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Niektoré aspekty autonómneho učenia vo výučbe cudzích jazykov.
Name in Czech Některé aspekty autonomního učení ve výuce cizím jazykům.
Name (in English) Some Aspects of the Autonomy Learning in the Foreign Language Teaching.
Authors TANDLICHOVÁ, Eva (703 Slovakia, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. p. 40-55, 364 pp. 2006.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Slovak
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00016168
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-4164-1
Keywords in English autonomy; foreign language teaching and learning; theorie;research; psychology of learning; education
Tags autonomy, Education, psychology of learning, research, theorie
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 19/12/2006 21:08.
Abstract
Príspevok predstavuje psychologické a pedagogické predpoklady uskutečňovania autonómneho učenia vo výučbe cudzích jazykov, rolu učitela,žiaka a triedy a doporučenia pre výchovu budúcich učitelov cudzích jazykov pre autonómnu triedu.
Abstract (in Czech)
Příspevěk představuje psychologické a pedagogické předpoklady pro uskutečňování autonomního učení ve výuce cizím jazykům, roli učitele, žáka a třídy i doporučení pro přípravu budoucích učitelů cizích jazyků pro autonomní třídu.
Abstract (in English)
The present paper deals with autonomy and its role in language learning and teaching. The author concentrates on the definition of autonomy and its link with learning styles and learning strategies. The author higlights thr role of an FL teacher, learner and FL classroom in autonomous learner training. She concludes with some ideas about the training of autonomous foreign language teachers.
Links
GA406/05/2107, research and development projectName: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching
PrintDisplayed: 26/4/2024 22:59