Detailed Information on Publication Record
2006
Stratégie učenia sa nemeckého jazyka - výsledky empirického výskumu.
FEDÁKOVÁ, KatarínaBasic information
Original name
Stratégie učenia sa nemeckého jazyka - výsledky empirického výskumu.
Name in Czech
Strategie učení ve výuce němčiny - výsledky empirického výzkumu.
Name (in English)
Learning Strategies in the Teaching of German - Results of the Research.
Authors
FEDÁKOVÁ, Katarína (703 Slovakia, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. p. 71-83, 364 pp. 2006
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Slovak
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/06:00016171
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-210-4164-1
Keywords in English
autonomy; foreign language teaching and learning; research
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 19/12/2006 21:36, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Príspevok sa zabývá definovaním stratégií učenia vo výučbe cudzích jazykov a predstavuje výsledky empirického výskumu, ktorý skúmal vyyuživanie stratégií učenia sa u vysokoškolských študentov nemeckého jazyka na univerzite v Prešove.
In Czech
Příspěvek se zabývá vymezením pojmu učební strategie se zřetelem k osvojování cizího jazyka a představuje výsledky empirického výzkumu, který zkoumal využívání učebních strategií vysokoškolských studentů německého jazyka na univerzitě v Prešově.
In English
The paper presents learning strategies in the foreign language learning and results of the research that monitored learning strategies of the university students of german as a foreign language (University Presov).
Links
GA406/05/2107, research and development project |
|