BRANDNER, Aleš. Stylová podoba současné ruské reklamy. In Pocta Evě Mrhačové. K životnímu jubileu doc. PhDr. Evy Mrhačové, CSc. První. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity. s. 61-68. ISBN 80-7368-209-5. 2006.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Stylová podoba současné ruské reklamy
Název česky Stylová podoba současné ruské reklamy
Název anglicky The Wording of the Contemporary Russian Advertising
Autoři BRANDNER, Aleš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání První. Ostrava, Pocta Evě Mrhačové. K životnímu jubileu doc. PhDr. Evy Mrhačové, CSc. od s. 61-68, 8 s. 2006.
Nakladatel Filozofická fakulta Ostravské univerzity
Další údaje
Originální jazyk ruština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/06:00017955
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 80-7368-209-5
Klíčová slova anglicky Contemporary russian advertising form of russian advertising linguistic aspects of advertising communication postmodern society informative character of advertising communication advertising slogan
Štítky RIV - zkontrolováno
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Oxana Čmelíková, Ph.D., učo 39877. Změněno: 19. 3. 2011 22:59.
Anotace
V příspěvku se sleduje jazykové a stylové ztvárnění reklamních textů. Reklamní texty silně ovlivňují současnou řečovou komunikaci. Z hlediska stylistického představuje reklama osobitý typ manipulativního textu s různou míru persvazivnosti.Styl reklamy má se stylem publicistickým společnou funkci informativní vedle funkce ovlivňovací, získávací a přesvědčovací. Reklamní text jako výpovědní typ stojí na pomezí všech funkčních stylů. Někteří lingvisté považují reklamní komunikát za nový funkční styl.
Anotace česky
V příspěvku se sleduje jazykové a stylové ztvárnění reklamních textů. Reklamní texty silně ovlivňují současnou řečovou komunikaci. Z hlediska stylistického představuje reklama osobitý typ manipulativního textu s různou mírou persvazivnosti. Styl reklamy má se stylem publicistickým společnou funkci informativní vedle funkce ovlivňovací, získávací a zabezpečovací. Reklamní text jako výpovědní typ stojí na pomezí všech funkčních stylů. Někteří lingvisté považují reklamní komunikát za nový funkční styl.
Anotace anglicky
In account, we have focused on the wording of the contemporary Russian advertising. Advertising communication is considered a phenomen of todays postmodern society. The merely informative character of advertising communication is gradually disappearing, being replaced by influence and stimulation of demand. The advertising slogan is an obligatory part of the advertising communication item. The sentence analysis demonstrates the very nonstandard character of advertising slogans, as it incorporates the typical elements of all functional styles.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 19:08