D 2006

Frekvenční pojmová analýza učebnic sociálního zeměpisu pro ZŠ

KNECHT, Petr

Basic information

Original name

Frekvenční pojmová analýza učebnic sociálního zeměpisu pro ZŠ

Name in Czech

Frekvenční pojmová analýza učebnic sociálního zeměpisu pro ZŠ

Name (in English)

Frequency concept analysis of Czech secondary school human geography textbooks

Authors

KNECHT, Petr (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Výzkum aktuálních problémů pedagogiky a oborových didaktik, p. 150-154, 268 pp. 2006

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00017977

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-210-4163-3

Keywords in English

didactics of geography; textbook analyse; geography textbook; educational research

Tags

Reviewed
Změněno: 2/6/2008 15:16, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek vychází z frekvenční pojmové analýzy učebnic sociálního zeměpisu pro základní školy, v rámci které autor srovnával učebnice s osmi různých vydavatelství. Výsledkem je zjištění, že se učebnice z jednotlivých vydavatelství v počtu užitých pojmů výrazně odlišují.

In English

The contribution is based on frequency concept analysis of Czech secondary school human geography textbooks, in that author compared textbooks from eight different publishing houses, allowed for lessons at Czech secondary schools in years 2005/2006. The result is the finding that the number of concepts in textbooks from several publishing houses is highly different.

Links

LC06046, research and development project
Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling