KNECHT, Petr. Frekvenční pojmová analýza učebnic sociálního zeměpisu pro ZŠ (Frequency concept analysis of Czech secondary school human geography textbooks). In Výzkum aktuálních problémů pedagogiky a oborových didaktik. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 150-154, 268 pp. ISBN 80-210-4163-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Frekvenční pojmová analýza učebnic sociálního zeměpisu pro ZŠ
Name in Czech Frekvenční pojmová analýza učebnic sociálního zeměpisu pro ZŠ
Name (in English) Frequency concept analysis of Czech secondary school human geography textbooks
Authors KNECHT, Petr (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Výzkum aktuálních problémů pedagogiky a oborových didaktik, p. 150-154, 268 pp. 2006.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00017977
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-4163-3
Keywords in English didactics of geography; textbook analyse; geography textbook; educational research
Tags didactics of geography, educational research, geography textbook, textbook analyse
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D., učo 53924. Changed: 2/6/2008 15:16.
Abstract
Příspěvek vychází z frekvenční pojmové analýzy učebnic sociálního zeměpisu pro základní školy, v rámci které autor srovnával učebnice s osmi různých vydavatelství. Výsledkem je zjištění, že se učebnice z jednotlivých vydavatelství v počtu užitých pojmů výrazně odlišují.
Abstract (in English)
The contribution is based on frequency concept analysis of Czech secondary school human geography textbooks, in that author compared textbooks from eight different publishing houses, allowed for lessons at Czech secondary schools in years 2005/2006. The result is the finding that the number of concepts in textbooks from several publishing houses is highly different.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 3/5/2024 07:52