Detailed Information on Publication Record
2006
Frekvenční pojmová analýza učebnic sociálního zeměpisu pro ZŠ
KNECHT, PetrBasic information
Original name
Frekvenční pojmová analýza učebnic sociálního zeměpisu pro ZŠ
Name in Czech
Frekvenční pojmová analýza učebnic sociálního zeměpisu pro ZŠ
Name (in English)
Frequency concept analysis of Czech secondary school human geography textbooks
Authors
KNECHT, Petr (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Výzkum aktuálních problémů pedagogiky a oborových didaktik, p. 150-154, 268 pp. 2006
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/06:00017977
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-210-4163-3
Keywords in English
didactics of geography; textbook analyse; geography textbook; educational research
Tags
Reviewed
Změněno: 2/6/2008 15:16, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
V originále
Příspěvek vychází z frekvenční pojmové analýzy učebnic sociálního zeměpisu pro základní školy, v rámci které autor srovnával učebnice s osmi různých vydavatelství. Výsledkem je zjištění, že se učebnice z jednotlivých vydavatelství v počtu užitých pojmů výrazně odlišují.
In English
The contribution is based on frequency concept analysis of Czech secondary school human geography textbooks, in that author compared textbooks from eight different publishing houses, allowed for lessons at Czech secondary schools in years 2005/2006. The result is the finding that the number of concepts in textbooks from several publishing houses is highly different.
Links
LC06046, research and development project |
|