D 2006

Autorita, konkurence, kooperace

BLAŽEK, Ladislav

Basic information

Original name

Autorita, konkurence, kooperace

Name (in English)

Authority, competition, cooperation

Authors

BLAŽEK, Ladislav

Edition

vyd. 1. Praha, Nová teorie ekonomiky a managementu organizací, p. 111-116, 6 pp. 2006

Publisher

Oeconomica

Other information

Type of outcome

Stať ve sborníku

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-245-1091-X

Keywords in English

authority; competition; cooperation

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 21/7/2009 10:25, prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.

Abstract

V originále

Podnik je třeba vnímat ne jako množinu věcí, ale jako společenství lidí. Konkurenční výhoda podniku spočívá v kvalitě vztahů mezi lidmi uvnitř i vně podniku. V jakémkoliv lidském společenství, tedy i v podniku, platí tři obecné principy: princip autority, princip konkurence a princip kooperace. Diferencované působení těchto principů v podniku lze demonstrovat na třech modelech.