KVIZDA, Martin. Faktory efektivnosti železniční dopravy - Jak rozhodovat o dopravní politice?. Online. Národohospodářský obzor. Brno: Ekonomicko-správní fakulta MU, 2006, VI./2006, č. 4, s. 37-49. ISSN 1213-2446. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Faktory efektivnosti železniční dopravy - Jak rozhodovat o dopravní politice?
Název anglicky Factors of efficiency of railway transport – Decision making of transport policy.
Autoři KVIZDA, Martin (203 Česká republika, garant)
Vydání Národohospodářský obzor, Brno, Ekonomicko-správní fakulta MU, 2006, 1213-2446.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/06:00016194
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky railways; economic policy; transport policy; railway transport efficiency
Štítky economic policy, railway transport efficiency, railways, transport policy
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. Ing. Martin Kvizda, Ph.D., učo 171. Změněno: 3. 7. 2007 10:49.
Anotace
Článek se zabývá analýzou hlavních faktorů významných pro hospodářsko politické rozhodování o železniční dopravě. Postupně jsou analyzována základní kritéria ekonomická (utopené náklady, úspory z rozsahu, síťový efekt, úspory z hustoty dopravy, úspory ze struktury) a společenská (bezpečnost provozu, emise, zábor půdy, jednotková energetická náročnost). Výsledek je aplikován na podmínky české železniční sítě.
Anotace anglicky
The article investigates main factors (criteria) of railway transports efficiency: both economical (sunk costs, economies of scale, network economies, economies of scope, economies of transport density) and social ones (transport safety, emissions, land-use, energy constraint). Results are applied on a case of the Czech railway network.
Návaznosti
GA402/04/2128, projekt VaVNázev: Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie
Investor: Grantová agentura ČR, Železniční doprava-institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie
1M0524, projekt VaVNázev: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 14:23