D 2006

Pedagogická praxe: funkce a význam hodnocení studenta.

ŠIMONÍK, Oldřich

Basic information

Original name

Pedagogická praxe: funkce a význam hodnocení studenta.

Name (in English)

Pedagogic practice: function and meaning running and final evaluation student.

Authors

ŠIMONÍK, Oldřich (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

První vydání. Brno, Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích. p. 40-44, 5 pp. 2006

Publisher

MSD. s.r.o. a PdF MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00016206

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-86633-67-5

Keywords in English

running evaluation final evaluation meaning evaluation function evaluation.

Tags

Reviewed
Změněno: 2/1/2007 15:08, prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc.

Abstract

V originále

Průběžné a závěrečné hodnocení pedagogické činnosti studenta je významnou součástí všech typů a forem pedagogických praxí. Příspěvek charakterizuje základní determinanty, určující význam a funkci průběžného i závěrečného hodnocení studenta: provedená šetření totiž naznačují, že hodnocení praktikujícího studenta je v některých případech pedagogicky málo působivé, nedostatečně inspirující a motivující.

In English

Running and final evaluation pedagogic activities student is significant part of of all types and forms pedagogic practice. The article characterizes basic determiners, major meaning and function running and final evaluation student: realized research implies, as though evaluation practising student is in some cases pedagogically little telling, slack inspirational and motivative.

Links

GA406/03/1349, research and development project
Name: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school