ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogická praxe: funkce a význam hodnocení studenta. (Pedagogic practice: function and meaning running and final evaluation student.). In Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích. První vydání. Brno: MSD. s.r.o. a PdF MU, 2006, p. 40-44. ISBN 80-86633-67-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pedagogická praxe: funkce a význam hodnocení studenta.
Name (in English) Pedagogic practice: function and meaning running and final evaluation student.
Authors ŠIMONÍK, Oldřich (203 Czech Republic, guarantor).
Edition První vydání. Brno, Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích. p. 40-44, 5 pp. 2006.
Publisher MSD. s.r.o. a PdF MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00016206
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-86633-67-5
Keywords in English running evaluation final evaluation meaning evaluation function evaluation.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc., učo 106. Changed: 2/1/2007 15:08.
Abstract
Průběžné a závěrečné hodnocení pedagogické činnosti studenta je významnou součástí všech typů a forem pedagogických praxí. Příspěvek charakterizuje základní determinanty, určující význam a funkci průběžného i závěrečného hodnocení studenta: provedená šetření totiž naznačují, že hodnocení praktikujícího studenta je v některých případech pedagogicky málo působivé, nedostatečně inspirující a motivující.
Abstract (in English)
Running and final evaluation pedagogic activities student is significant part of of all types and forms pedagogic practice. The article characterizes basic determiners, major meaning and function running and final evaluation student: realized research implies, as though evaluation practising student is in some cases pedagogically little telling, slack inspirational and motivative.
Links
GA406/03/1349, research and development projectName: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school
PrintDisplayed: 1/5/2024 01:18