D 2006

Vliv metakognitivních strategií podporovaných moderními informačními technologiemi na rozvoj dovedností žáků řídit vlastní učení na příkladu zeměpisného učiva

FOLTÝNOVÁ, Darina

Basic information

Original name

Vliv metakognitivních strategií podporovaných moderními informačními technologiemi na rozvoj dovedností žáků řídit vlastní učení na příkladu zeměpisného učiva

Name in Czech

Vliv metakognitivních strategií podporovaných moderními informačními technologiemi na rozvoj dovedností žáků řídit vlastní učení na příkladu zeměpisného učiva

Name (in English)

Influence of Metacognition Strategies Supporting of Modern Information Technologies on Development Skills of Pupils to Direct Self-Regulated Learning on Example Geography Curriculum

Authors

FOLTÝNOVÁ, Darina (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Výzkum aktuálních problémů pedagogiky a oborových didaktik, p. 138-142, 5 pp. 2006

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14310/06:00031783

Organization unit

Faculty of Science

ISBN

80-210-4163-3

Keywords in English

didactics of geography ; educational research ; self-regulated learning ; metacognitive strategie

Tags

Reviewed
Změněno: 28/3/2010 23:21, Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D.

Abstract

V originále

Půl roku probíhala na základní škole projektová výuka s podporou moderních informačních technologií. Příspěvek informuje o průběhu a výsledcích této práce a podněcuje k diskuzi, zda je tato výuka v praxi realizovatelná.

In English

The project education with the support of modern informational technologies took place on primary school for the period of six months. This paper informs about course and results of this work and develops a discussion on a motion whether this education can be realized in practice.