Detailed Information on Publication Record
2006
Vliv metakognitivních strategií podporovaných moderními informačními technologiemi na rozvoj dovedností žáků řídit vlastní učení na příkladu zeměpisného učiva
FOLTÝNOVÁ, DarinaBasic information
Original name
Vliv metakognitivních strategií podporovaných moderními informačními technologiemi na rozvoj dovedností žáků řídit vlastní učení na příkladu zeměpisného učiva
Name in Czech
Vliv metakognitivních strategií podporovaných moderními informačními technologiemi na rozvoj dovedností žáků řídit vlastní učení na příkladu zeměpisného učiva
Name (in English)
Influence of Metacognition Strategies Supporting of Modern Information Technologies on Development Skills of Pupils to Direct Self-Regulated Learning on Example Geography Curriculum
Authors
FOLTÝNOVÁ, Darina (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Výzkum aktuálních problémů pedagogiky a oborových didaktik, p. 138-142, 5 pp. 2006
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14310/06:00031783
Organization unit
Faculty of Science
ISBN
80-210-4163-3
Keywords in English
didactics of geography ; educational research ; self-regulated learning ; metacognitive strategie
Tags
Reviewed
Změněno: 28/3/2010 23:21, Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D.
V originále
Půl roku probíhala na základní škole projektová výuka s podporou moderních informačních technologií. Příspěvek informuje o průběhu a výsledcích této práce a podněcuje k diskuzi, zda je tato výuka v praxi realizovatelná.
In English
The project education with the support of modern informational technologies took place on primary school for the period of six months. This paper informs about course and results of this work and develops a discussion on a motion whether this education can be realized in practice.