FOLTÝNOVÁ, Darina. Vliv metakognitivních strategií podporovaných moderními informačními technologiemi na rozvoj dovedností žáků řídit vlastní učení na příkladu zeměpisného učiva (Influence of Metacognition Strategies Supporting of Modern Information Technologies on Development Skills of Pupils to Direct Self-Regulated Learning on Example Geography Curriculum). In Výzkum aktuálních problémů pedagogiky a oborových didaktik. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 138-142. ISBN 80-210-4163-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vliv metakognitivních strategií podporovaných moderními informačními technologiemi na rozvoj dovedností žáků řídit vlastní učení na příkladu zeměpisného učiva
Name in Czech Vliv metakognitivních strategií podporovaných moderními informačními technologiemi na rozvoj dovedností žáků řídit vlastní učení na příkladu zeměpisného učiva
Name (in English) Influence of Metacognition Strategies Supporting of Modern Information Technologies on Development Skills of Pupils to Direct Self-Regulated Learning on Example Geography Curriculum
Authors FOLTÝNOVÁ, Darina (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Výzkum aktuálních problémů pedagogiky a oborových didaktik, p. 138-142, 5 pp. 2006.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14310/06:00031783
Organization unit Faculty of Science
ISBN 80-210-4163-3
Keywords in English didactics of geography ; educational research ; self-regulated learning ; metacognitive strategie
Tags didactics of geography, educational research, metacognitive strategie, self-regulated learning
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D., učo 40917. Changed: 28/3/2010 23:21.
Abstract
Půl roku probíhala na základní škole projektová výuka s podporou moderních informačních technologií. Příspěvek informuje o průběhu a výsledcích této práce a podněcuje k diskuzi, zda je tato výuka v praxi realizovatelná.
Abstract (in English)
The project education with the support of modern informational technologies took place on primary school for the period of six months. This paper informs about course and results of this work and develops a discussion on a motion whether this education can be realized in practice.
PrintDisplayed: 13/6/2024 20:41