Detailed Information on Publication Record
2007
The teachers role in creating a classrooom atmosphere that promotes the development of primary school pupils communication skills
KOLÁŘOVÁ, IvanaBasic information
Original name
The teachers role in creating a classrooom atmosphere that promotes the development of primary school pupils communication skills
Name in Czech
Úloha učitele při vytváření příznivé atmosféry pro rozvíjení vyjadřovacích schopností žáků základní školy (na základě zkušeností z výzkumů v diplomových pracích)
Authors
KOLÁŘOVÁ, Ivana (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, ŘEHULKA, E. (ed.) School and Health 21 2, p. 387-396, 9 pp. 2007
Publisher
Paido
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00021833
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-138-6
UT WoS
000264733100040
Keywords (in Czech)
jazyková komunikace, spisovný jazyk, příznivá atmosféra pro rozvoj komunikačních schopností, komunikační perspektiva
Keywords in English
communication; standard Czech; an atmosphere suitable for the promotion of communication skills; communication perspective
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2010 16:06, PhDr. Ivana Kolářová, CSc.
V originále
Developing pupils communication skills in their mother tongue is one of the goals of elementary education. It is necessary to create an atmosphere that promotes such development; encouraging students to talk about various topics and lessening their fear of excessive criticism. However, reducing error correction should not lead to the teacher neglecting a pupils repeated misuse of language or resigning on eliminating formulation errors.
In Czech
K úkolům základního vzdělávání patří i rozvíjení komunikačních schopností a kultivovaného vyjadřování v mateřském jazyce. Předpokladem je vytvoření takové atmosféry, která žáky k promluvám na různá témata ve výuce povzbuzuje a nevyvolává v nich obavy z nepřiměřeného kritizování. Omezení nadměrného opravování žákovy řeči by však nemělo znamenat stálé přehlížení opakovaných formulačních nedostatků a rezignaci na jejich odstraňování.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|