D
2006
Role of Pedagogues in the Alternative Forms of Education
HRBÁČEK, Jiří and Helena ZLÁMALOVÁ
Basic information
Original name
Role of Pedagogues in the Alternative Forms of Education
Name in Czech
Role pedagoga v alternativních formách výuky
Authors
HRBÁČEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor) and Helena ZLÁMALOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Bratislava, 7th International conference Virtual University, p. 188-192, 274 pp. 2006
Publisher
STU Bratislava, TU košice, University St. Polen, European Association of Telematics Applications, Slovenská e-akadémia,n. o.
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/06:00018194
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
teacher;distance;learning;alternative;education
Tags
International impact, Reviewed
V originále
Changing the role of teacher is characteristic and important part of adaptation of the school for educational activity, realised by other educational form, alternative present (face to face) form of teaching. For many pedagogues, including university teachers, this change represents the real problem and requires to changing of attitude towards the pedagogy process and to pass through special training.
In Czech
Změna role učitele je charakteristická a důležitá pro přizpůsobení výukových aktivit na jiné forem výuky, alternativní formy výuky tváří v tvář. Pro mnoho pedagogů, včetně univerzitních učitelů, tato změna představuje reálný problém a vyžaduje změnu postoje k pedagogickému procesu prostřednictvím specielních školení.
Displayed: 8/11/2024 09:44