D 2006

Role of Pedagogues in the Alternative Forms of Education

HRBÁČEK, Jiří and Helena ZLÁMALOVÁ

Basic information

Original name

Role of Pedagogues in the Alternative Forms of Education

Name in Czech

Role pedagoga v alternativních formách výuky

Authors

HRBÁČEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor) and Helena ZLÁMALOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Bratislava, 7th International conference Virtual University, p. 188-192, 274 pp. 2006

Publisher

STU Bratislava, TU košice, University St. Polen, European Association of Telematics Applications, Slovenská e-akadémia,n. o.

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00018194

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-227-2542-0

Keywords in English

teacher;distance;learning;alternative;education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 3/11/2007 16:00, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Abstract

V originále

Changing the role of teacher is characteristic and important part of adaptation of the school for educational activity, realised by other educational form, alternative present (face to face) form of teaching. For many pedagogues, including university teachers, this change represents the real problem and requires to changing of attitude towards the pedagogy process and to pass through special training.

In Czech

Změna role učitele je charakteristická a důležitá pro přizpůsobení výukových aktivit na jiné forem výuky, alternativní formy výuky tváří v tvář. Pro mnoho pedagogů, včetně univerzitních učitelů, tato změna představuje reálný problém a vyžaduje změnu postoje k pedagogickému procesu prostřednictvím specielních školení.