Detailed Information on Publication Record
2006
Elektronické korpusy ve studiu německého jazyka
KÁŇA, Tomáš and Hana PELOUŠKOVÁBasic information
Original name
Elektronické korpusy ve studiu německého jazyka
Name in Czech
Elektronické korpusy ve studiu německého jazyka
Name (in English)
Electronic Corpora in German Language Studies
Authors
KÁŇA, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) and Hana PELOUŠKOVÁ (203 Czech Republic)
Ed. Martina Kášová.
Ed. Martina Kášová.
Edition
1. vyd. Prešov, E-Learning - Využitie internetových projektov pri príprave učiteľov nemeckého jazyka, p. 31-41, 11 pp. Acta Facult. Philosoph. Universitatis Prešoviensis, 2006
Publisher
Prešovská univerzita v Prešove
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/06:00018235
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-8068-526-6
Keywords in English
Czech-German Parallel Corpus; German Corpora; German Language Studies; Parallel Corpus for E-Learning
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 5/6/2009 11:26, PhDr. Hana Peloušková, Ph.D.
V originále
Elektronický jazykový korpus lze také zapojit do e-learnigového procesu. Samostatné rešerše a plnění výzkumných úkolů tak přispívají k lepšímu pochopení strukury jazyka, jedná-li se o paralelní korpusy, odkrývají shody a rozíly mezi jazyky. V článku jsou posány možnosti využití Česko-německého paralelního korpusu v e-learingu, jakož i jeho parametry. Nechbějí ukázky výsledků prací, které na tomto nástroji již vznikly.
In English
Electronic language corpora can also be implemented into the e-learnig process as an effective instrument for discovering language structures. The Czech-German Parallel Corpus has been one of thouse instruments for seversal years. The article describes the possibilities of using the parallel corpus in e-learnig and presents some of the outputs made on this corpus data.
Links
MSM0021620823, plan (intention) |
|