Detailed Information on Publication Record
2005
Podmínky výchovy v romských sociálně vyloučených rodinách a prevence delikvence romských adolescentů
ŠIŠLÁKOVÁ, MonikaBasic information
Original name
Podmínky výchovy v romských sociálně vyloučených rodinách a prevence delikvence romských adolescentů
Name in Czech
Podmínky výchovy v romských sociálně vyloučených rodinách a prevence delikvence romských adolescentů
Name (in English)
Conditions of Education in Socially Excluded Romany Families and Prevention of Romany Youth Delinquency
Authors
ŠIŠLÁKOVÁ, Monika (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Sociální práce/ Sociálna práca, Brno, ASVSP, 2005, 1213-6204
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50000 5. Social Sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/05:00020129
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords in English
conditions of education; socially excluded Romany families; living situation; delinquent behaviour; Romany youth
Tags
Změněno: 10/1/2007 11:44, doc. PhDr. Monika Punová, Ph.D.
V originále
Autorka odpovídá na otázku: "Přispívají podmínky výchovy v sociálně vyloučených romských rodinách k potenciálnímu delikventímu chování romské mládeže?" Studie vychází ze 17 kvalitativních rozhovorů s prefesionály, kteří pracují se sociálně vyloučenými romskými dětmi a jejich rodinami. Teoretickými východisky jsou koncepty: (1)sociální exkluze; (2)životní situace; (3)delikvence mládeže. Stať je součástí rozsáhlejšího výzkumného projektu zaměřeného na analýzu různých aspektů životní situace sociálně vyloučených romských rodin, cílem je formulovat adekvátní strategie sociální práce pro překonání romské sociální exkluze.
In English
In this issay, author explore the question: "Are the conditions of education in socially excluded Romany families contribute to potentional delinquent behaviour of Romany youth?" The study is based on 17 qualitative interviews with professionals who are involved in working with socially excluded Romany children and their families. A theoretical background of study proceeds from the following concepts: (1)social exclusion; (2)living situation; (3)youth delinquency. The study is part of a larger research project aimed at analyzing different aspects of the living situation of socially excluded Romany families, with the goal to formulate adequate social work strategies to battle Romany social exclusion.
Links
GA403/03/1007, research and development project |
|