TOMÁŠKOVÁ, Eva and Dagmar PALATOVÁ. Měření tržní orientace a její vliv na výkonnost firem (Measuring of market orientation and its influence on business performance). In Nová teorie ekonomiky a managementu organizací. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 2006, p. 1553-1567, 10 pp. ISBN 80-245-109-X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Měření tržní orientace a její vliv na výkonnost firem
Name (in English) Measuring of market orientation and its influence on business performance
Authors TOMÁŠKOVÁ, Eva and Dagmar PALATOVÁ.
Edition Praha, Nová teorie ekonomiky a managementu organizací, p. 1553-1567, 10 pp. 2006.
Publisher Vysoká škola ekonomická v Praze
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Law
ISBN 80-245-109-X
Keywords in English market orientation; business performance; measuring of market orientation
Tags business performance, market orientation, measuring of market orientation
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D., učo 163293. Changed: 10/1/2007 15:20.
Abstract
Tento příspěvek se zabývá tržní orientací, jejím měřením a možným vlivem na výkonnost firem. Nejprve je podán přehled dostupných metod měřících tržní orientaci včetně kritického zhodnocení. Dále jsou determinovány přínosy, které přináší vyšší stupeň tržní orientace.
Abstract (in English)
This paper deals with market orientation, its measuring and its possible influence on business performance. First there is the overview of reasonable methods which is measuring of market orientation including critical appreciation. Next there are determinate benefits that are brought by higher level of market orientation.
PrintDisplayed: 2/10/2024 07:31