TOMÁŠKOVÁ, Eva. Vliv tržní orientace na konkurenceschopnost podniků (Impact of Market Orientation On the Competitive Advantage of Companies). In Manažer a jeho úloha pro úspěšnost podniku. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 254-259. ISBN 80-210-4089-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vliv tržní orientace na konkurenceschopnost podniků
Name in Czech Vliv tržní orientace na konkurenceschopnost podniků
Name (in English) Impact of Market Orientation On the Competitive Advantage of Companies
Authors TOMÁŠKOVÁ, Eva.
Edition Brno, Manažer a jeho úloha pro úspěšnost podniku, p. 254-259, 6 pp. 2006.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Law
ISBN 80-210-4089-0
Keywords in English market orientation; competitive advantage; business performance
Tags business performance, competitive advantage, market orientation
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D., učo 163293. Changed: 10/1/2007 16:30.
Abstract
Tento příspěvek pojednává o tržní orientaci a jeho vlivu na konkurenceschopnost podniků, přičemž konkurenceschopnost podniků je zde analyzována na podnikovém výkonu. Příspěvek obsahuje hlavní závěry empirických studií, které se touto problematikou zabývaly a stručný popis pozitivních a negativních faktorů tržní orientace.
Abstract (in English)
This article deals with the market orientation and its impact on competitive advantage, whereas competitive advantage is analyzed on business performance. The article involves the main results of empirical studies dealing of this problematic and the reviews positive and negative factors of market orientation.
PrintDisplayed: 8/9/2024 07:05