D 2006

Vliv tržní orientace na konkurenceschopnost podniků

TOMÁŠKOVÁ, Eva

Basic information

Original name

Vliv tržní orientace na konkurenceschopnost podniků

Name in Czech

Vliv tržní orientace na konkurenceschopnost podniků

Name (in English)

Impact of Market Orientation On the Competitive Advantage of Companies

Edition

Brno, Manažer a jeho úloha pro úspěšnost podniku, p. 254-259, 6 pp. 2006

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Law

ISBN

80-210-4089-0

Keywords in English

market orientation; competitive advantage; business performance

Tags

Reviewed
Změněno: 10/1/2007 16:30, doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D.

Abstract

V originále

Tento příspěvek pojednává o tržní orientaci a jeho vlivu na konkurenceschopnost podniků, přičemž konkurenceschopnost podniků je zde analyzována na podnikovém výkonu. Příspěvek obsahuje hlavní závěry empirických studií, které se touto problematikou zabývaly a stručný popis pozitivních a negativních faktorů tržní orientace.

In English

This article deals with the market orientation and its impact on competitive advantage, whereas competitive advantage is analyzed on business performance. The article involves the main results of empirical studies dealing of this problematic and the reviews positive and negative factors of market orientation.