Detailed Information on Publication Record
2006
Vliv tržní orientace na konkurenceschopnost podniků
TOMÁŠKOVÁ, EvaBasic information
Original name
Vliv tržní orientace na konkurenceschopnost podniků
Name in Czech
Vliv tržní orientace na konkurenceschopnost podniků
Name (in English)
Impact of Market Orientation On the Competitive Advantage of Companies
Authors
Edition
Brno, Manažer a jeho úloha pro úspěšnost podniku, p. 254-259, 6 pp. 2006
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Law
ISBN
80-210-4089-0
Keywords in English
market orientation; competitive advantage; business performance
Tags
Reviewed
Změněno: 10/1/2007 16:30, doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D.
V originále
Tento příspěvek pojednává o tržní orientaci a jeho vlivu na konkurenceschopnost podniků, přičemž konkurenceschopnost podniků je zde analyzována na podnikovém výkonu. Příspěvek obsahuje hlavní závěry empirických studií, které se touto problematikou zabývaly a stručný popis pozitivních a negativních faktorů tržní orientace.
In English
This article deals with the market orientation and its impact on competitive advantage, whereas competitive advantage is analyzed on business performance. The article involves the main results of empirical studies dealing of this problematic and the reviews positive and negative factors of market orientation.