B
2006
Pädagogische Wurzeln der Inklusion
VOJTOVÁ, Věra, Wolf BLOEMERS and David JOHNSTONE
Basic information
Original name
Pädagogische Wurzeln der Inklusion
Name in Czech
Pedagogická východiska inkluzivního vzdělávání
Name (in English)
Pedagogical Roots to Inclusion
Authors
VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor), Wolf BLOEMERS (276 Germany) and David JOHNSTONE (826 United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland)
Edition
1. vydání. Berlín, 266 pp. European Inclusion Studies, 1. vyd. 2006
Publisher
Frank & Timme GmbH
Other information
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/06:00031830
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
vzdělávání; komunikace; pedagogika; teorie; intervence; vývoj
Keywords in English
education; communication; cooperation; intervention; realtion dialogue; development; pedagogy; therapy; isolation; support; assistance; subject orientation; life situation orientation; community orienattion; self-determined life;
Tags
assistance,
communication,
community orienattion,
cooperation,
development,
Education,
intervention,
isolation,
life situation orientation,
pedagogy,
realtion dialogue,
self-determined life,
subject orientation,
support,
THERAPY
Tags
International impact, Reviewed
V originále
Theorien und Ideen der pädagogischen Entwicklungen, welche die Inklusion in Bildung und Erziehung in Europa beeinflußt haben.
In Czech
Inklusivní přístupy k problematice vzdělávání dětí s postižením v pedagogických teoriích. Autoři pojali danou problematiku v historickém, evropském, mezinárodním kontextu.
In English
Theories and Ideas about the pedagogical processes that have influenced inclusion within the historical as well as european, international context.
Displayed: 2/11/2024 06:30