B 2006

Pädagogische Wurzeln der Inklusion

VOJTOVÁ, Věra, Wolf BLOEMERS and David JOHNSTONE

Basic information

Original name

Pädagogische Wurzeln der Inklusion

Name in Czech

Pedagogická východiska inkluzivního vzdělávání

Name (in English)

Pedagogical Roots to Inclusion

Authors

VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor), Wolf BLOEMERS (276 Germany) and David JOHNSTONE (826 United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland)

Edition

1. vydání. Berlín, 266 pp. European Inclusion Studies, 1. vyd. 2006

Publisher

Frank & Timme GmbH

Other information

Language

German

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00031830

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-86596-038-2

Keywords (in Czech)

vzdělávání; komunikace; pedagogika; teorie; intervence; vývoj

Keywords in English

education; communication; cooperation; intervention; realtion dialogue; development; pedagogy; therapy; isolation; support; assistance; subject orientation; life situation orientation; community orienattion; self-determined life;

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 5/3/2010 18:23, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.

Abstract

V originále

Theorien und Ideen der pädagogischen Entwicklungen, welche die Inklusion in Bildung und Erziehung in Europa beeinflußt haben.

In Czech

Inklusivní přístupy k problematice vzdělávání dětí s postižením v pedagogických teoriích. Autoři pojali danou problematiku v historickém, evropském, mezinárodním kontextu.