„Darmstadt, Du Stadt meiner Träume“. The International Reception Of Post-War Darmstadt
BEK, Mikuláš, Petr MACEK a Viktor PANTŮČEK. „Darmstadt, Du Stadt meiner Träume“. The International Reception Of Post-War Darmstadt. Mezinárodní hudebně vědné kolokvium při MHFB Brno. 2006. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | „Darmstadt, Du Stadt meiner Träume“. The International Reception Of Post-War Darmstadt |
Název česky | „Darmstadte, město mých snů“. Mezinárodní recepce poválečného Darmstadtu jako Šangri-la hudebního modernismu. |
Autoři | BEK, Mikuláš, Petr MACEK a Viktor PANTŮČEK. Mezinárodní hudebně vědné kolokvium při MHFB Brno. |
Vydání | 2006. |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Uspořádání konference |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnil: PhDr. Petr Macek, Ph.D., učo 1731. Změněno: 12. 1. 2007 17:15. |
Anotace česky |
---|
Mezinárodní hudebněvědné kolokvium soustředilo pozornost na problematiku recepce poválečné hudební moderny, která byla produkována z německého Darmstadtu. Pozornost se zaměřila na obecnější problematiku produkce a recepce hudby až do období tzv. studené války, na způsoby, jimiž se hudby chápe propaganda i její doboví oponenti, na mody, jimiž se tato situace promítá do institucionálního zázemí hudby, ovlivňuje produkci po stránce kompozičně technické, stylové i sémantické, zasahuje do struktury nabídky i poptávky v hudebním životě a mění způsoby, jimiž lidé vnímají hudbu. Konference byla otevřena vědeckým přístupům z nejrůznějších pozic a sledujícím nejrůznější paradigmata či žánry hudební vědy, od příspěvků analytických přes hudebně historické až po hudebně estetické či sociologické. |
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 03:24