D 2006

Unterrichtsorganisation (Sozialformen) und Lernerautonomie beim Fremdsprachenlernen. Ergebnisse einer Pilotforschung.

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Unterrichtsorganisation (Sozialformen) und Lernerautonomie beim Fremdsprachenlernen. Ergebnisse einer Pilotforschung.

Name in Czech

Organizační formy výuky a žákovská autonomie v cizojazyčné výuce. Pilotní výzkum

Name (in English)

Classroom Management and the Autonomous Learning in the Foreign Language Teaching. Pilot research.

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenschaft II. p. 43-58, 16 pp. 2006

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

German

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00016300

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-210-4214-1

Keywords in English

autonomy; constructivism; foreign language teaching and learning; research

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 13/1/2007 20:31, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek představuje autonomní učení z hlediska konstruktivismu a jako vyučovací princip. Zároveň prezentuje výsledky pilotního výzkumu zaměřeného na zjištění uplatňování autonomii podporujících výukových forem v cizojazyčné výuce.

In Czech

Příspěvek představuje autonomní učení z hlediska konstruktivismu a jako vyučovací princip. Zároveň prezentuje výsledky pilotního výzkumu zaměřeného na zjištění uplatňování autonomii podporujících výukových forem v cizojazyčné výuce.

Links

GA406/05/2107, research and development project
Name: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching