Detailed Information on Publication Record
2006
Unterrichtsorganisation (Sozialformen) und Lernerautonomie beim Fremdsprachenlernen. Ergebnisse einer Pilotforschung.
JANÍKOVÁ, VěraBasic information
Original name
Unterrichtsorganisation (Sozialformen) und Lernerautonomie beim Fremdsprachenlernen. Ergebnisse einer Pilotforschung.
Name in Czech
Organizační formy výuky a žákovská autonomie v cizojazyčné výuce. Pilotní výzkum
Name (in English)
Classroom Management and the Autonomous Learning in the Foreign Language Teaching. Pilot research.
Authors
JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenschaft II. p. 43-58, 16 pp. 2006
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
German
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/06:00016300
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-210-4214-1
Keywords in English
autonomy; constructivism; foreign language teaching and learning; research
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 13/1/2007 20:31, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Příspěvek představuje autonomní učení z hlediska konstruktivismu a jako vyučovací princip. Zároveň prezentuje výsledky pilotního výzkumu zaměřeného na zjištění uplatňování autonomii podporujících výukových forem v cizojazyčné výuce.
In Czech
Příspěvek představuje autonomní učení z hlediska konstruktivismu a jako vyučovací princip. Zároveň prezentuje výsledky pilotního výzkumu zaměřeného na zjištění uplatňování autonomii podporujících výukových forem v cizojazyčné výuce.
In English
The article presents the autonomous learning from the point of view of constructivism and as a principle of teaching as well as the results of a pilot research which is concerned with the practice of various forms of classroom management in Czech schools, especially those that support autonomous learning.
Links
GA406/05/2107, research and development project |
|