B
2006
Pedagogical Roots to Inclusion
VOJTOVÁ, Věra, Wolf BLOEMERS and David JOHNSTONE
Basic information
Original name
Pedagogical Roots to Inclusion
Name in Czech
Pedagogická východiska inkluzivního vzdělávání
Authors
VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor), Wolf BLOEMERS (276 Germany) and David JOHNSTONE (826 United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland)
Edition
1. vyd. Berlin, 266 pp. European Inclusion Studies, 2006
Publisher
Frank & Timme GmbH
Other information
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/06:00031842
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
vzdělávání; komunikace; inetrvence; inkluze; vývoj; terapie; pedagogika
Keywords in English
education;communication;cooperation;intervention;inclusion;development;therapy;isolation;support;assistance;subject orientation;life situation;orientation;community;self-determination;
Tags
assistance,
communication,
community orienattion,
cooperation,
development,
Education,
intervention,
isolation,
life situation orientation,
pedagogy,
realtion dialogue,
self-determined life,
subject orientation,
support,
THERAPY
Tags
International impact, Reviewed
V originále
The publication covers the theories and ideas about the pedagogical processes that have influenced inclusion in education across Europe. The content is built on the ideas of significant European pedagogues and the contexts at the present-day influences that have surrounded the inclusion of socially excluded groups of learners. The publication also reflects the contemporary state of educational inclusion and its position in relation to human life in society.
In Czech
Publikace představuje přehled pedagogických teorií a směrů, které ovlivnily inkluzivní koncepty vzdělávání napříč Evropou. Text se opírá o myšlenky a učení významných evropských pedagogů a uvádí je do souvislostí se současnými inklusivními trendy ve vzdělávání sociálně vylučovaných žáků. Publikace také reflektuje současný stav inkluzivního vzdělávání s orientací na pozici člověka ve společnosti.
Displayed: 8/11/2024 00:48