B 2006

Pedagogical Roots to Inclusion

VOJTOVÁ, Věra, Wolf BLOEMERS and David JOHNSTONE

Basic information

Original name

Pedagogical Roots to Inclusion

Name in Czech

Pedagogická východiska inkluzivního vzdělávání

Authors

VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor), Wolf BLOEMERS (276 Germany) and David JOHNSTONE (826 United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland)

Edition

1. vyd. Berlin, 266 pp. European Inclusion Studies, 2006

Publisher

Frank & Timme GmbH

Other information

Language

English

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00031842

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

3-86596-038-3

Keywords (in Czech)

vzdělávání; komunikace; inetrvence; inkluze; vývoj; terapie; pedagogika

Keywords in English

education;communication;cooperation;intervention;inclusion;development;therapy;isolation;support;assistance;subject orientation;life situation;orientation;community;self-determination;

Tags

assistance, communication, community orienattion, cooperation, development, Education, intervention, isolation, life situation orientation, pedagogy, realtion dialogue, self-determined life, subject orientation, support, THERAPY

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 5/3/2010 18:21, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.

Abstract

ORIG CZ

V originále

The publication covers the theories and ideas about the pedagogical processes that have influenced inclusion in education across Europe. The content is built on the ideas of significant European pedagogues and the contexts at the present-day influences that have surrounded the inclusion of socially excluded groups of learners. The publication also reflects the contemporary state of educational inclusion and its position in relation to human life in society.

In Czech

Publikace představuje přehled pedagogických teorií a směrů, které ovlivnily inkluzivní koncepty vzdělávání napříč Evropou. Text se opírá o myšlenky a učení významných evropských pedagogů a uvádí je do souvislostí se současnými inklusivními trendy ve vzdělávání sociálně vylučovaných žáků. Publikace také reflektuje současný stav inkluzivního vzdělávání s orientací na pozici člověka ve společnosti.
Displayed: 8/11/2024 00:48