D 2006

Problematika efektivity výuky žáků s rizikem poruchy emocí a chování

VOJTOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Problematika efektivity výuky žáků s rizikem poruchy emocí a chování

Name in Czech

Problematika efektivity výuky žáků s rizikem poruchy emocí a chování

Name (in English)

Effectivness of education of the risky group children (with focus on emotional and behavioral difficulties)

Authors

VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Praha, Pokorná, V. Inkluzivní a kognitivní edukace, p. 129-141, 11 pp. 2006

Publisher

Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00031847

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-7290-258-X

Keywords (in Czech)

inkluzivní vzdělávání; individualizace vzdělávání; kvalita školního života; sociální vyloučení

Keywords in English

inclusive education;individualisation of education;quality of school life;quality of life;social exclusion;participation;behavioural difficulties;risk factors;behavioural disorders;

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 5/3/2010 15:35, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek pojednává o souvislostech mezi efektivní výukou a kázeňskými problémy žáků, které jsou doloženy výzkumem ve školách hlavního proudu vzdělávání. Vychází z perspektivní orientace na edukaci dětí v riziku poruch emocí a chování v kontextu biopsychosociálního modelu postižení.Výlseky výzkumu.

In English

This contribution has introduced some results of the investigative research in mainstream schools contectuaĺised into inclusive approaches and quality of life focusing on the pupils with predispositions to emotional and behaviour disorder.Research thesis.