Detailed Information on Publication Record
2006
Problematika efektivity výuky žáků s rizikem poruchy emocí a chování
VOJTOVÁ, VěraBasic information
Original name
Problematika efektivity výuky žáků s rizikem poruchy emocí a chování
Name in Czech
Problematika efektivity výuky žáků s rizikem poruchy emocí a chování
Name (in English)
Effectivness of education of the risky group children (with focus on emotional and behavioral difficulties)
Authors
VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Praha, Pokorná, V. Inkluzivní a kognitivní edukace, p. 129-141, 11 pp. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/06:00031847
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-7290-258-X
Keywords (in Czech)
inkluzivní vzdělávání; individualizace vzdělávání; kvalita školního života; sociální vyloučení
Keywords in English
inclusive education;individualisation of education;quality of school life;quality of life;social exclusion;participation;behavioural difficulties;risk factors;behavioural disorders;
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 5/3/2010 15:35, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
V originále
Příspěvek pojednává o souvislostech mezi efektivní výukou a kázeňskými problémy žáků, které jsou doloženy výzkumem ve školách hlavního proudu vzdělávání. Vychází z perspektivní orientace na edukaci dětí v riziku poruch emocí a chování v kontextu biopsychosociálního modelu postižení.Výlseky výzkumu.
In English
This contribution has introduced some results of the investigative research in mainstream schools contectuaĺised into inclusive approaches and quality of life focusing on the pupils with predispositions to emotional and behaviour disorder.Research thesis.