VOJTOVÁ, Věra. Problematika efektivity výuky žáků s rizikem poruchy emocí a chování (Effectivness of education of the risky group children (with focus on emotional and behavioral difficulties)). In Pokorná, V. Inkluzivní a kognitivní edukace. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006, p. 129-141, 11 pp. ISBN 80-7290-258-X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Problematika efektivity výuky žáků s rizikem poruchy emocí a chování
Name in Czech Problematika efektivity výuky žáků s rizikem poruchy emocí a chování
Name (in English) Effectivness of education of the risky group children (with focus on emotional and behavioral difficulties)
Authors VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Praha, Pokorná, V. Inkluzivní a kognitivní edukace, p. 129-141, 11 pp. 2006.
Publisher Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00031847
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7290-258-X
Keywords (in Czech) inkluzivní vzdělávání; individualizace vzdělávání; kvalita školního života; sociální vyloučení
Keywords in English inclusive education;individualisation of education;quality of school life;quality of life;social exclusion;participation;behavioural difficulties;risk factors;behavioural disorders;
Tags behavioural difficulties, behavioural disorders, inclusive education, individualisation of education, participation, quality of life, quality of school life, risk factors, social exclusion
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 5/3/2010 15:35.
Abstract
Příspěvek pojednává o souvislostech mezi efektivní výukou a kázeňskými problémy žáků, které jsou doloženy výzkumem ve školách hlavního proudu vzdělávání. Vychází z perspektivní orientace na edukaci dětí v riziku poruch emocí a chování v kontextu biopsychosociálního modelu postižení.Výlseky výzkumu.
Abstract (in English)
This contribution has introduced some results of the investigative research in mainstream schools contectuaĺised into inclusive approaches and quality of life focusing on the pupils with predispositions to emotional and behaviour disorder.Research thesis.
PrintDisplayed: 7/5/2024 03:58