ČECH, Tomáš and Tomáš DVOŘÁČEK. Dítě ze sociálně znevýhodněného prostředí a možnosti odborné pomoci ve škole (Child from socially disadvantaged environments and school helping provide special needs assistance). In Wiegerová, A. (ed.) Fórum o premenách školy v 21. storočí. Bratislava: Pedagogická fakulta UK, 2007, p. 336-343. ISBN 978-80-969146-7-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dítě ze sociálně znevýhodněného prostředí a možnosti odborné pomoci ve škole
Name in Czech Dítě ze sociálně znevýhodněného prostředí a možnosti odborné pomoci ve škole
Name (in English) Child from socially disadvantaged environments and school helping provide special needs assistance
Authors ČECH, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) and Tomáš DVOŘÁČEK (203 Czech Republic).
Edition Bratislava, Wiegerová, A. (ed.) Fórum o premenách školy v 21. storočí, p. 336-343, 8 pp. 2007.
Publisher Pedagogická fakulta UK
Other information
Original language Slovak
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00021858
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-969146-7-8
Keywords in English socially disadvantaged child; social disadvantage; school; social school environment; special needs assitance; social educationalist
Tags school, social disadvantage, social educationalist, social school environment, socially disadvantaged child, special needs assitance
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Tomáš Dvořáček, DiS., učo 55537. Changed: 16/10/2007 12:36.
Abstract
Příspěvek se zabývá aktuálními otázkami odborné pomoci školy dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí. Vymezuje možné podoby sociálního handicapu a nastiňuje komplexní řešení prostřednictvím uplatnění sociálního pedagoga v základních školách.
Abstract (in Czech)
Příspěvek se zabývá aktuálními otázkami odborné pomoci školy dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí. Vymezuje možné podoby sociálního handicapu a nastiňuje komplexní řešení prostřednictvím uplatnění sociálního pedagoga v základních školách.
Abstract (in English)
The article deals with actual problems of helping schools provide special needs assistance to children from socially disadvantaged environments. It contains information about a variety of social disadvantages and outlines employing social educationalist techniques as a solution to such problems in primary schools.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 27/5/2024 04:39