D 2006

Sociálně znevýhodněné dítě ve škole – možnosti odborné pomoci a výchovné intervence

ČECH, Tomáš, Lenka ČERSTVÁ and Tomáš DVOŘÁČEK

Basic information

Original name

Sociálně znevýhodněné dítě ve škole – možnosti odborné pomoci a výchovné intervence

Name in Czech

Sociálně znevýhodněné dítě ve škole – možnosti odborné pomoci a výchovné intervence

Name (in English)

Socially disadvantaged child in school - possibilities of helping provide special needs assistance

Authors

ČECH, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor), Lenka ČERSTVÁ (203 Czech Republic) and Tomáš DVOŘÁČEK (203 Czech Republic)

Edition

Brno, Vaculík, J.; Němec, J. (ed.) Problematika sociálních skupin ve výuce společenskovědních předmětů, p. 32-37, 6 pp. 2006

Publisher

MSD

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00018358

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-86633-74-8

Keywords in English

school; social disadvantage; socially disadvantaged child; social school environment; special needs assitance; social educationalist

Tags

International impact
Změněno: 16/4/2007 14:23, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek řeší aktuální otázky možné odborné pomoci školy dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí. Vymezuje možné podoby sociálního handicapu a nastiňuje komplexní řešení prostřednictvím uplatnění sociálního pedagoga v základních školách.

In English

The text deals with actual problems of helping schools provide special needs assistance to children from socially disadvantaged environments. It contains information about a variety of social disadvantages and outlines employing social educationalist techniques as a solution to such problems in primary schools

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century