Detailed Information on Publication Record
2006
Sociálně znevýhodněné dítě ve škole – možnosti odborné pomoci a výchovné intervence
ČECH, Tomáš, Lenka ČERSTVÁ and Tomáš DVOŘÁČEKBasic information
Original name
Sociálně znevýhodněné dítě ve škole – možnosti odborné pomoci a výchovné intervence
Name in Czech
Sociálně znevýhodněné dítě ve škole – možnosti odborné pomoci a výchovné intervence
Name (in English)
Socially disadvantaged child in school - possibilities of helping provide special needs assistance
Authors
ČECH, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor), Lenka ČERSTVÁ (203 Czech Republic) and Tomáš DVOŘÁČEK (203 Czech Republic)
Edition
Brno, Vaculík, J.; Němec, J. (ed.) Problematika sociálních skupin ve výuce společenskovědních předmětů, p. 32-37, 6 pp. 2006
Publisher
MSD
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/06:00018358
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-86633-74-8
Keywords in English
school; social disadvantage; socially disadvantaged child; social school environment; special needs assitance; social educationalist
Tags
Tags
International impact
Změněno: 16/4/2007 14:23, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.
V originále
Článek řeší aktuální otázky možné odborné pomoci školy dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí. Vymezuje možné podoby sociálního handicapu a nastiňuje komplexní řešení prostřednictvím uplatnění sociálního pedagoga v základních školách.
In English
The text deals with actual problems of helping schools provide special needs assistance to children from socially disadvantaged environments. It contains information about a variety of social disadvantages and outlines employing social educationalist techniques as a solution to such problems in primary schools
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|