REDLICHOVÁ, Jitka. "Student Voice" in Czech Schools in the Context of Accountability and Autonomy. In International Congress for School Effectiveness and Improvement. Book of Abstracts. 2006th ed. Ljubljana: Šola za ravnatelje, 2007, p. 60-60.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name "Student Voice" in Czech Schools in the Context of Accountability and Autonomy
Name in Czech "Hlas žáků" v českých školách v kontextu autonomie a povinnosti zkládat účty
Authors REDLICHOVÁ, Jitka.
Edition 2006. vyd. Ljubljana, International Congress for School Effectiveness and Improvement. Book of Abstracts, p. 60-60, 1 pp. 2007.
Publisher Šola za ravnatelje
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovenia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English Student Voice; primary school; accountability; autonomy
Tags Accountability, autonomy, primary school, Student Voice
Changed by Changed by: Jana Neubertová, učo 109420. Changed: 15/4/2010 15:58.
Abstract
The objective of this paper is outlining those changes and incentives which the current curricular reform presents - those which should benefit the pedagogical autonomy of primary schools and primary school teachers. Concurrently, the role of 'students voices' in connection with this reform will be examined. The paper also presents the results of a pilot study carried out at a primary school. In an interview, the principal and teachers were asked to comment on how they feel the new conditions (created by the state administration) have influenced their pedagogical work with respect to student autonomy and the accountability imposed on educational processes.
Abstract (in Czech)
Záměrem příspěvku je nastínit, jaké změny a podněty přináší právě probíhající kurikulární reforma ve prospěch pedagogické autonomie základní školy a jejích učitelů a současně, jakou roli v této reformě má mít podle oficiálních dokumentů 'hlas žáků'. Součástí textu je i prezentace výsledků pilotního šetření provedeného na jedné základní škole. Zde bylo prostřednictvím rozhovorů zjišťováno jak ředitel školy a učitelé vnímají státem nově vytvořené podmínky pro pedagogickou práci s ohledem na požadavek autonomie žáků a současně povinnost skládat účty za procesy vzdělávání.
PrintDisplayed: 7/7/2024 02:55