Detailed Information on Publication Record
2006
Otázky vztahu stylu zvládání zátěže mladšími adolescenty a jejich sociální pozice ve školní třídě
KOHOUTEK, Tomáš, Stanislav JEŽEK and Jan MAREŠBasic information
Original name
Otázky vztahu stylu zvládání zátěže mladšími adolescenty a jejich sociální pozice ve školní třídě
Name (in English)
Coping strategies in early adolescence and its influence to the social status in the clasroom
Authors
KOHOUTEK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor), Stanislav JEŽEK (203 Czech Republic) and Jan MAREŠ (203 Czech Republic)
Blatný, M., Vobořil, D., Květon, P., Jelínek, M., Sobotková, V. (eds.).
Blatný, M., Vobořil, D., Květon, P., Jelínek, M., Sobotková, V. (eds.).
Edition
Brno, Sociální procesy a osobnost 2005, p. 185-197, 12 pp. 2006
Publisher
PsÚ AV ČR
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/06:00018422
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-86174-09-3
Keywords in English
coping; coping strategies; clasroom; social statutus
Tags
Reviewed
Změněno: 12/3/2008 14:01, Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
V originále
Příspěvek pracuje s pilotní verzí dotazníku pro zjišťování struktury zvládání zátěže ve třech různých životních kontextech v rodině, ve škole a v kontaktu s vrstevníky. Metoda umožňuje identifikovat vztah mezi typem a mírou prožívaných problémů a stylem jejich zvládání. Formou předběžného sdělení seznamujeme i s porovnáním výsledků s další potenciálně významnou proměnnou sociální pozicí účastníka výzkumu ve školní třídě, zjišťovanou pomocí rozšířené verze metody SORAD. Závěrem se zabýváme možnostmi podrobnější konceptualizace zvládání zátěže s ohledem na sociální pozici jako aspekt jeho široce kontextuálního charakteru.
In English
This study presents outputs of the pilot version of the coping questionare, which is focused on possible problems in the family, school and with peers. This questionare alows identify the types of the problems, its subjective meanings and the coping strategy. Social status in the clasroom was measured by SORAD questionare. Results iterpreting coping strategy as part of the multidimensonal resources of the social status.
Links
AV0Z70250504, plan (intention) |
| ||
MSM0021622406, plan (intention) |
|