KONEČNÝ, Milan and Temenoujka BANDROVA. Mapping of Nature Risks and Disasters for Educational Purposes. Cartography and Geoinformation. Zagreb: Croatian Cartographic Society, 2006, Vol.5 2006, No 6, p. 4 -12, 200 pp. ISSN 1333-896X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mapping of Nature Risks and Disasters for Educational Purposes
Name in Czech Mapování přírodních rizik a katastrof pro edukační účely.
Authors KONEČNÝ, Milan (203 Czech Republic, guarantor) and Temenoujka BANDROVA (100 Bulgaria).
Edition Cartography and Geoinformation, Zagreb, Croatian Cartographic Society, 2006, 1333-896X.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study Earth magnetism, geodesy, geography
Country of publisher Croatia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14310/06:00018452
Organization unit Faculty of Science
Keywords in English Mapping for young people; nature risks; disasters; emergency management
Tags disasters, Emergency management, Mapping for young people, nature risks
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. RNDr. Milan Konečný, CSc., učo 1927. Changed: 24/1/2007 13:05.
Abstract
The paper presents definitions of nature risk and disasters. Mapping of risk processes is discussed in the direction of educational purposes. International organizations publish information brochures about how to teach children correct behaviour and preparation for natural disasters. Questions such as "What do you do in case of an emergency" are discussed. Standards and technologies related to emergency management are considered. Some exampels of maps and methods of mapping for young and older students are presented, and proposal for the National Strategy in the field of education is created on the basis of them.
Abstract (in Czech)
Článek přináší definice přírodních rizik a katestrof. Mapování rizikových procesů je diskutováno z hlediska vzdělávacích účelů. Mezinárodní organizace vydávají brožury o tom, jak učit děti se správně chovat a připravovat se na přírodní katasrofy. Jsou diskutovány otázky typu: "Co uděláš v případě nebezpečí?". Řeší se standardy a technologie spojené s nebezpečím. Jsou prezenovány některé příklady map a metod mapování pro žáky a studenty a vytvářejí se návrhy pro Národní strategii v oblasti vzdělávání.
Links
MSM0021622418, plan (intention)Name: DYNAMICKÁ GEOVIZUALIZACE V KRIZOVÉM MANAGEMENTU
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Dynamic Geovisualisation in Crises Management
PrintDisplayed: 4/8/2024 10:15