COUFAL, M. Dramatická situace jako východisko pro reflexi s ohniskovou skupinou (Dramatic Situation as Impulse to Reflection with Focused Group). In SOCIALIA 2006. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 2007, p. 493-498. ISBN 978-80-7041-741-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dramatická situace jako východisko pro reflexi s ohniskovou skupinou
Name (in English) Dramatic Situation as Impulse to Reflection with Focused Group
Authors COUFAL, M.
Edition Hradec Králové, SOCIALIA 2006, p. 493-498, 6 pp. 2007.
Publisher GAUDEAMUS
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7041-741-6
Keywords in English focused group; interview; dramatics situation; pupil with special needs; dramatic conventions; reflection
Tags dramatic conventions, dramatics situation, focused group, interview, pupil with special needs, reflection
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Miroslav Coufal, učo 195269. Changed: 19/1/2010 13:11.
Abstract
Cílem je seznámit čtenáře s vyhodnocením výsledků práce s romskými žáky v dramatické výchově v rámci možností ŠVP jako součást výzkumného projektu. Procesem tematizace a objektivizace dramatických situací byli žáci vybrané skupiny aktivizování k reflexi získané zkušenosti. Na závěr se realizovalo polostrukturované interview s ohniskovou skupinou, jehož neúplný přepis je v etnografickém pojetí také součástí tohoto příspěvku.
Abstract (in English)
The aim is introduce of readers to result of education work and outcomes of pupils with special needs exactly gypsy children in frame possibility of so-called school program like segment of implemented research project. Pupils was mobilize to reflection of gained experience through proces of detection of topic also through proces of suggestion of subjects within and for dramatics situations. Eventually was interview with focused group and no entire notes this contribution include as well.
PrintDisplayed: 17/7/2024 23:37