Detailed Information on Publication Record
2007
Dramatická situace jako východisko pro reflexi s ohniskovou skupinou
COUFAL, M.Basic information
Original name
Dramatická situace jako východisko pro reflexi s ohniskovou skupinou
Name (in English)
Dramatic Situation as Impulse to Reflection with Focused Group
Authors
COUFAL, M.
Edition
Hradec Králové, SOCIALIA 2006, p. 493-498, 6 pp. 2007
Publisher
GAUDEAMUS
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7041-741-6
Keywords in English
focused group; interview; dramatics situation; pupil with special needs; dramatic conventions; reflection
Tags
Tags
International impact
Změněno: 19/1/2010 13:11, Mgr. Miroslav Coufal
V originále
Cílem je seznámit čtenáře s vyhodnocením výsledků práce s romskými žáky v dramatické výchově v rámci možností ŠVP jako součást výzkumného projektu. Procesem tematizace a objektivizace dramatických situací byli žáci vybrané skupiny aktivizování k reflexi získané zkušenosti. Na závěr se realizovalo polostrukturované interview s ohniskovou skupinou, jehož neúplný přepis je v etnografickém pojetí také součástí tohoto příspěvku.
In English
The aim is introduce of readers to result of education work and outcomes of pupils with special needs exactly gypsy children in frame possibility of so-called school program like segment of implemented research project. Pupils was mobilize to reflection of gained experience through proces of detection of topic also through proces of suggestion of subjects within and for dramatics situations. Eventually was interview with focused group and no entire notes this contribution include as well.